لینگوال باتن ارتودنسی چیست؟

لینگوال باتن برجستگی های کوچک مربعی یا دایره ای هستند که روی دندان های شما قرار می گیرند و در ارتودنسی کاربردهای زیادی دارند مانند اعمال الاستیک و اعمال نیرو ، اصلاح کراس بایت، باندینگ دندان نیش نهفته، اکستروژن دندان، شکستن عادت، افزایش انکوریج و نگهدارنده باند لینگوال و غیره .

لینگوال باتن ها ابزارهای کمکی کوچکی هستند که برای چسباندن نوارهای لاستیکی و اعمال نیرو به دندان ها استفاده می شوند.

بسته به محل آنها می توانند همرنگ دندان یا فلز باشند. معمولاً از فلزات روی دندان های عقب استفاده می شود زیرا هیچ کس آنها را نمی بیند و زیبایی را تحت تاثیر قرار نمیدهد.

لینگوال باتن وسيله اي كه در درمان هاي ارتودنسي مستقيما روي دندان (كناره هاي دندان )قرار مي گيرد.از اين وسيله به منظور اتصال برخي از ملزومات ارتودنسي مانند كش (الاستيك) جهت ايجاد فشار يا نيروي لازم به دندان ها استفاده مي شود.

لینگوال باتن ها  قلاب های کوچکی هستند که به سطح دندان متصل می شوند.

این قلاب های کوچک به عنوان لنگر برای باندهای interarch عمل می کنند که برای اصلاح مسائلی مانند آندربایت یا اوربایت استفاده می شوند.

لینگوال باتن ها به گونه ای رنگی هستند که با رنگ دندان شما مطابقت داشته باشد تا ظریف باقی بمانند البته میتوانند به رنگ فلز نیز باشند.

لینگوال باتن ها برجستگی های کوچک مربعی یا دایره ای هستند که روی دندان های شما قرار می گیرند. ارتودنتیست شما از مواد مشابهی که برای پرکردن استفاده می شود استفاده می کند تا برجستگی ها یا نقاط کوچکی روی دندان های شما ایجاد کند. متخصص ارتودنسی سعی می کند پرکننده ای پیدا کند که از نزدیک شبیه رنگ دندان شما باشد و یا اینکه از باتن لینگوال استفاده میکنند.

متخصص ارتودنسی باتن ها ی لینگوال را در مکان‌های خاصی، معمولاً در مرکز دندان قرار می‌دهد. شکل آنها می تواند به طور ماهرانه ای متفاوت باشد، تا امکان دقت در حرکت فراهم شود، اما بیماران نیازی به نگرانی در مورد سوراخ شدن دندان هایشان نخواهند داشت. هنگامی که متخصص ارتودنسی باتن ها ی لینگوال را قرار می دهد، بیماران اغلب متوجه می شوند که مدت زمان درمان آنها تقریباً بلافاصله تغییر می کند.

هنگامی که باتن ها ی لینگوال اضافه می‌شوند، ترازها دیگر به راحتی وارد و خارج نمی‌شوند. این به این دلیل است که باتن ها ی لینگوال باعث می شوند سینی ها محکم تر شوند و به سادگی حرکت نکنند. برای تعداد زیادی از بیماران، قرار دادن و برداشتن الاینرها ممکن است بیشتر طول بکشد، و برخی نیاز به استفاده از ابزاری (شبیه یک چوب پلاستیکی) برای کمک به خارج کردن آنها دارند.

لینگوال باتن

آیا باتن ها ی لینگوال درد دارند؟

شما می توانید در روزهای پس از اعمال باتن ها کمی ناراحتی را انتظار داشته باشید، اما نه به خاطر خود باتن ها ی لینگوال بلکه بعلت اعمال تغییرات روی دندان های خودتان.

چرا باتن ها ی لینگوال در Invisalign ضروری هستند؟

دکمه‌ها در اینویزیلاین به متخصص ارتودنسی شما اجازه می‌دهند تا حرکات دندانی را ایجاد کند که در غیر این صورت فقط با الاینرها غیرممکن است. اگر نیاز به دندانی دارید که بالاتر از خط لثه آورده شود یا چرخانده شود، ارتودنتیست شما باتن هایی را انتخاب می کند که به سینی های تراز کننده، مکانی برای اعمال فشار دندان می دهد.

در نتیجه، کارایی سینی های تراز را افزایش می دهند و امکان حرکت دقیق را فراهم می کنند.

اگر در مورد باتن ها ی لینگوال نگران هستید، به یاد داشته باشید که آنها برای به دست آوردن نتایج مطلوب در موقعیت های نهایی دندان ضروری هستند. بدون آنها، نتایج ممکن است ایده آل یا دقیق نباشد.

باتن

شرکت دانش بنیان توسعه صنعت هلال تهران تولید کننده لینگوال باتن ارتودنسی با بهترین کیفیت میباشد.

https://tshdental.com/product/%d8%a8%d8%a7%d8%aa%d9%86/

اشتراک :

مطالب بیشتر

ديستال شو چيست؟

ديستال شو چيست؟ ديستال شو نگهدارنده براي جلوگيري از حركت مزيالي مولر هاي دائمي اول با از دست دادن زودرس

کوبایاشی

کوبایاشی چیست؟

کوبایاشی از وسايل مورد استفاده در ارتودنسي مي باشد و نوعي سیم قلاب کمکی است که پایان آن پیچ خورده

گیج

گیج چیست؟

گیج جهت تنظیم فرآیند دقیق نصب براکت روی دندان ها کاربرد دارد. این وسیله معمولا دو شاخه ای و از

سبد خرید

خريد بالاي 10 ميليون ارسال رايگان

برای دیدن محصولاتی که دنبال آن هستید تایپ کنید.