کش ارتودنسی یا لاتکس چیست ؟

 

کش ها(لاتکس) در واقع یکی از انواع مختلف دستگاه های ارتودنسی ساده اما موثر محسوب می‌شوند. به این کش ها باند یا الاستیک ارتودنسی هم میگویند.
لاتکس

لاتکس

کش لاتکس ما با اعمال فشار و نیرو به دندان ها به تغییر جهت و موقعیت آن ها کمک می کند. این کش های الاستیک معمولا بین براکت های پایین و و بالا قرار میگرند و با اعمال فشار به اصلاح ناهماهنگی دندان ها در فکین بالا و پایین کمک میکنند.مواد اولیه این کش ها هم میتواند لاتکس باشد و هم مواد غیرلاتکسی.

اما بیشتر از کش هایی استفاده میشود که از جنس لاتکس هستند. اگر کسی به لاتکس حساسیت داشته باشد از کش های غیرلاتکسی برای او استفاده خواهند کرد. کش های لاتکسی معمولا رنگی متمایل به زرد دارند.

 شاید با خودتان فکر کنید که این کشهای نازک و کوچک چگونه میتوانند دندان های ما را مرتب کنند درحالی که براکت ها با آن همه ابهت و استحکام به زود اینکار را انجام میدهند؟ سوال خوبی است. در جواب باید گفت که همه دستگاه های ارتودنسی با هدف خاصی استفاده میشود.

شاید در ظاهر اینطور به نظر برسد که الاستیک ارتودنسی نمیتواند به تراز شدن دندان هایتان کمک کند اما اینطور نیست. این کش ها به صورت متناوب با وارد کردن فشاری هرچند محدود میتوانند دندان های ما را به صورت نامحسوس جابجا کنند. اما خودشان به تنهایی چنین عملکردی ندارند بلکه حتما باید در کنار بریس ها استفاده شوند.

این الاستیک ها بهتر است که هیمشه و به صورت مداوم به براکت ها متصل شوند. هرچقدر بیشتر از این کش ها استفاده کنید، طول درمان شما نیز نسبتا کمتر خواهد شد. توصیه می کنیم که حتی حین خوردن غذا نیز همچنان از کش استفاده کنید. اگر نمیتوانید با وجود آن ها چیزی بخورید آن ها را بردارید.

 اما بلافاصله بعد از خوردن غذا دوباره آن ها را متصل کنید. سعی کنید در طول خواب هم حتما کش را در نیاورید. اما به این نکته توجه کنید که چون تعداد زیادی کش به شما داده شده است، برای حفظ خاصیت کشسانی آن ها، حتما در طول روز دست کم 3 بار آن ها را تعویض کنید تا شل نشوند یا از کار نیافتند.

  • کش ها معمولا چندان به چشم نمی آیند و کسی متوجه آن ها نمی شود مگر اینکه کش رنگی داشته باشید
  • کشها معمولا منعطف هستند و به فک ها آسیبی نمیزنند
  • به راحتی میتوان آن ها را تعویض کرد
  • برای اصلاح اغلب مشکلات ارتودنسی در کنار سایر دستگاه ها میتوانند مفید باشند
  • کش ها واقعا ارزانند و در تعداد بالا قابل تهیه هستند
  • اگر دوست دارید ارتودنسی رنگی داشته باشید دست شما در انتخاب رنگ کش آن ها باز است.
  • اگر در کنار بریس ها از الاستیک ارتودنسی استفاده می کنید احتمالا در خوردن غذاهای جامد و یا غذاهایی که نیازمند جویدن زیاد هستند به مشکل بر میخورید و باید کش را دربیاورید.
  • ممکن است با گذاشتن کش تا مدتی دچار زخم در دهان شوید اما طبیعی است و جای نگرانی وجود ندارد
  • در هنگام باز و بسته کردن الاستیک های ارتودنسی حتما دقت کنید زیرا ممکن است اتصال آن ها کمی درد داشته باشد.
  • استفاده از کش ها زمانی موثر خواهد بود که به صورت مداوم از آن ها استفاده کنید. بنابراین تا آنجا که برایتان مقدرو است از آن ها در طول شبانه روز استفاده کنید. برای مثال اگر حتی میتوانید حین غذا خوردن از آن ها استفاده کنید حتما اینکار را انجام دهید.
  • حین استفاده از آن ها حتما و حتما بیشتر از هر وقت دیگری به بهداشت دهان و دندان خود اهمیت دهید.
  • هر وقت کش های شما تمام شد برای تهیه کش های جدید به متخصص ارتودنسی خود مراجعه کنید.
  • هر زمان کش پاره شد و یا حس کردید خیلی شل شده است آن را تعویض کنید.
  • سعی کنید همواره بسته کش های خود را به همراه داشته باشید.
  • تنها زمانی از کش های ارتودنسی استفاده کنید که متخصص شما آن ها را تجویز کرده باشد. به هیچ عنوان از کش هایی که مورد تایید متخصص ارتودنسی شما نیستند استفاده نکنید.

 نحوه استفاده از کش ارتودنسی بسیار مهم است. دقیقا همان تعداد کش را استفاده کنید که متخصصتان در نظر گرفته. استفاده از تعداد زیادی یا کمتر از تعداد توصیه شده توسط ارتودنتیست، میتواند روند درمان را با مشکل مواجه کند. در این وضعیت ممکن است طول درمان شما زیاد شود.

 

شرکت توسعه صنعت هلال تهران به عنوان اولین تولیدکننده کشهای ارتودنسی در سایزهای متفاوت

8/1 16/3 4/1 16/5 8/3 و نیروی لایت و مدیوم و هوی میباشد. بسته بندی الاستیک ها 100 عددی است و در کارتن های 5000 عددی به فروش میرسد.

https://tshdental.com/product/%d9%84%d8%a7%d8%aa%da%a9%d8%b3/

اشتراک :

مطالب بیشتر

ديستال شو چيست؟

ديستال شو چيست؟ ديستال شو نگهدارنده براي جلوگيري از حركت مزيالي مولر هاي دائمي اول با از دست دادن زودرس

کوبایاشی

کوبایاشی چیست؟

کوبایاشی از وسايل مورد استفاده در ارتودنسي مي باشد و نوعي سیم قلاب کمکی است که پایان آن پیچ خورده

گیج

گیج چیست؟

گیج جهت تنظیم فرآیند دقیق نصب براکت روی دندان ها کاربرد دارد. این وسیله معمولا دو شاخه ای و از

سبد خرید

خريد بالاي 10 ميليون ارسال رايگان

برای دیدن محصولاتی که دنبال آن هستید تایپ کنید.