فنر باز و بسته چیست؟

فنر ها ی سیم پیچ برای مهار بند ها چیست؟

فنر ها ی مارپیچ وسایلی هستند که فاصله و مشکلات شلوغی را تنظیم می کنند و می توانیم از آن ها برای جدا کردن دندان ها یا کشیدن آن ها به سمت یک دیگر استفاده کنیم.بدین ترتیب که بین دندان‌ ها ی شما فاصله ایجاد می‌ کند: روی سیم کمانی که روی دندان ها ی شما قرار دارد، می‌لغزد و بین دو براکت قرار می‌گیرد و به هر دو نیرو ی بیرونی وارد می‌ کند تا دندان‌ ها را از هم جدا کند و شکاف ایجاد کند تا جای برای دندان دیگر ی باز شود.فنر باز

چرا ارتودنتیست ها از سیم پیچ فنر( اپن کویل و کلوز کویل) استفاده می کنند؟

کویل ها زمانی استفاده می شود که دو دندان خیلی به هم نزدیک باشند و یا از هم دور باشند. اوپن کویل از روی سیم کمانی قرار گرفته شده روی دندان هاي شما عبور می کند و برای ایجاد فضای بیشتر با دور کردن دندان ها از یکدیگر استفاده می شود.

و نوع دیگر آن(کلوز کویل) بین دو دندانی که قصد نزدیک کردن آنها به هم را داریم قرار می گیرد و با اعمال نیرو، دو دندان را به هم نزدیک کرده و شکاف بین آن ها را کم کرده و در نهایت می بندد تا شکاف و فاصله بین آنها اصلاح شود .

(اوپن کویل و کلوز کویل) چه نوع حرکتی هایی را شامل میشود و چه کارهایی روی دندان ها ی شما اعمال می کند؟

به طور کلی از (اوپن کویل) برای ایجاد فاصله بین دندان ها و (کلوز کویل) برای بستن فاصله بین دندان ها استفاده می شود. هنگامی که نیرویی برای مدت طولانی به دندان وارد شود، دندان تمایل به تغییر موقعیت دارد و یا به دندان دیگر نزدیک می شود و یا از آن دور می شود که این موضوع به نوع فنر استفاده شده مربوط می شود.

تفاوت بین اوپن کویل (فنر باز) و کلوز کویل ( فنر بسته) چیست؟

فنرهای مارپیچ بسته نمی توانند تحت فشار محوری قرار گیرند. برای مقاومت در برابر کشش و پیچش طراحی شده اند. فنرهای مارپیچ باز طوری طراحی شده اند که تحت کشش و فشرده سازی قرار گیرند. و ارتودنتست می تواند طول آن را بر این اساس تحت تأثیر بار محوری منحرف کند.فنر بسته

فنر ها ی مارپیچ باز و بسته چقدر طول می کشد تا روی مهار بند ها کار کنند؟

به طور کلی، اکثر بیماران بین 3 تا 6 ماه از Forsus Springs استفاده می کنند. در پریمیر ارتودنسی، ما یک پروتکل استاندارد داریم : بیمار ابتدا برای حدود یک سال از بریس‌ ها یی استفاده می‌ کند تا دندان‌ها را تراز کند و بسته به نیاز بیمار هر فضا را ببندد یا باز کند.

فنر ها ی باز و بسته چقدر درد دارند؟

درست مانند ابزار ها ی دیگر ارتودنسی که در دهان قرار می گیرند، دندان‌ ها ی شما مانند بعد از تنظیم سیم درد می‌ کنند و ممکن است احساس سوزش و درد در دهان خود داشته باشید. این درد ممکن است تا پنج روز و حتی یک هفته ادامه داشته باشد. همچنین گونه و لپ شما ممکن است مجبور باشد با فنر ها سازگار شود و ممکن است درد داشته باشد ولی به مرور زمان این درد کمتر میشود تا به آن عادت کنید.

اگر بعد از گذشت یک هفته درد شما بهبود پیدا نکرد و حتی به قسمت های دیگر دهان شما هم انتقال یافت با ارتودنتیست خود تماس بگیرید و با او مشورت کنید.در ابتدا زخم های ریزی در بافتی که مجاور فنر ها قرار دارند به وجود می آید که به مرور زمان آن ها هم بهبود میابد.

شرکت توسعه صنعت هلال تهران تولید کننده فنر باز و بسته ارتودنسی با بهترین کیفیت می باشد.

https://tshdental.com/product/%da%a9%d9%88%db%8c%d9%84/https://tshdental.com/product/%d9%81%d9%86%d8%b1-%d8%a8%d8%b3%d8%aa%d9%87/

اشتراک :

مطالب بیشتر

ديستال شو چيست؟

ديستال شو چيست؟ ديستال شو نگهدارنده براي جلوگيري از حركت مزيالي مولر هاي دائمي اول با از دست دادن زودرس

کوبایاشی

کوبایاشی چیست؟

کوبایاشی از وسايل مورد استفاده در ارتودنسي مي باشد و نوعي سیم قلاب کمکی است که پایان آن پیچ خورده

گیج

گیج چیست؟

گیج جهت تنظیم فرآیند دقیق نصب براکت روی دندان ها کاربرد دارد. این وسیله معمولا دو شاخه ای و از

سبد خرید

خريد بالاي 10 ميليون ارسال رايگان

برای دیدن محصولاتی که دنبال آن هستید تایپ کنید.