5 مورد از مزیت‌های استفاده از بند اطفال دندانپزشکی + انواع آن

بند اطفال دندانپزشکی

5 مورد از مزیت‌های استفاده از بند اطفال دندانپزشکی + انواع آن

بند اطفال دندانپزشکی ازجمله ابزارهای دندانپزشکی است که برای رفع برخی از ناهنجاری‌ها مورداستفاده قرار می‌گیرد. باید در نظر داشت که دندان‌های شیری اهمیت بسزایی در سلامت فیزیکی دندان‌های دائمی کودکان دارند. همان‌طور که می‌دانید لق شدن دندان نشانه‌ای از تکامل  فک و دندان در کودک است که ادامه این فرایند با جایگزینی دندان‌های ثابت همراه خواهد بود.

با همه این توضیحات، زمانی که افتادن دندان کودک رخ می‌دهد، ممکن است به دلیل ایجاد فضای اضافی دندان اصلی سر جای مناسب خود قرار نگیرد. نتیجه این پروسه حرکت دندان‌های مجاور به سمت فضای خالی و به هم ریختگی دندان‌ها می‌شود که می‌تواند تأثیر منفی در زیبایی لبخند فرد ایجاد کند. در چنین شرایطی استفاده از بند اطفال دندانپزشکی بهترین گزینه برای حفظ فضای خالی ایجاد شده خواهد بود.

ارزیابی بند اطفال دندانپزشکی

بند اطفال دندانپزشکی یک ابزار دندانپزشکی است که وظیفه آن حفظ فضا برای دندان‌های دائمی در موقعیت دندان‌های شیری است. در بسیاری از موارد، والدین باور غلطی نسبت به دندان‌های شیری و اهمیت حفظ و نگهداری آنها دارند؛ این در حالی است که این دندان‌ها جایگاه دندان‌های دائمی را مشخص می‌کنند.

زمانی که یک دندان شیری زودتر از موعد می‌افتد، فضای خالی به وجود آمده شرایط را برای حرکت سایر دندان‌ها فراهم می‌کند؛ بنابراین امکان دارد که دندان اصلی در محل مناسب خود رشد نکرده و شکل و فرم دندان‌های مجاور را نیز به هم بریزد.

همه این توضیحات به خوبی اهمیت استفاده از بند اطفال دندانپزشکی را مشخص می‌کند. عدم توجه به این موضوع می‌تواند با هزینه و دردسرهای متعددی همراه باشد. برای مثال به منظور رفع به هم ریختگی‌های به وجود آمده درمان ارتودنسی از اولین اقداماتی است که صورت می‌گیرد.

5 مزیت استفاده از بند اطفال دندانپزشکی

به طور قطع به‌کارگیری بند اطفال ارتودنسی مزیت‌های متعددی دارد که شناخت آنها بخصوص برای والدین محترم می‌تواند مفید باشد. در اکثر مواقع خانواده‌ها نسبت به افتادن دندان کودکان خود منفعل عمل می‌کنند که همین موضوع موجب می‌شود پیامدهای ناخوشایندی در انتظار کودک باشد.

1. نگهداری از فضا

اولین و مهم‌ترین مزیت بند اطفال حفظ فضای کافی برای رشد دندان دائمی است. در حقیقت این ابزار از پر شدن فضا به وجود آمده در اثر افتادن یا از بین رفتن دندان شیری جلوگیری می‌کند و با این کار نظم و ترتیب کلی دندان‌ها حفظ می‌شود.

2. عدم نیاز به ارتودنسی در آینده

بدیهی است وقتی فضای کافی برای رشد دندان دائمی وجود داشته باشد، هیچ‌گونه به هم ریختگی در سایر دندان‌ها ایجاد نخواهد شد و همه در جای مشخص خود رشد می‌کنند. به این ترتیب، کودک در ادامه نیازی به درمان ارتودنسی نخواهد داشت. البته باید بیان شود در موارد بسیار کم باز هم ممکن است دندان‌ها چرخش‌هایی داشته باشند، اما به طور قطع شدت آن بسیار کمتر خواهد بود و در نتیجه در کوتاه‌ترین زمان ممکن امکان درمان دارند.

3. حفظ سلامتی دهان

بند اطفال دندانپزشکی به آسانی می‌تواند با ممانعت از کج شدن دندان‌های و اعمال فشارهای نامتوازن بر روی فک‌ها سلامتی دندان‌ها و دهان را تضمین کند. در نظر داشته باشید که عدم درگیری دندان‌ها با هم و عدم تداخل رشد دو فاکتور مهم برای رسیدن به سلامتی پایدار هستند.

4. بهبود شرایط ظاهری

در بسیاری از واقع بند اطفال می‌تواند به اصلاح ظاهر  و زیبایی دندان‌ها کمک نماید. این موضوعی زمانی بیشتر برجسته می‌شود که دندان‌های شیری لق شده و دندان‌های دائمی آماده جایگزینی هستند.

5. مراقبت آسان

پروسه مراقبت از بند اطفال بسیار ساده و آسان است. در حقیقت این ابزار به راحتی درون دهان تمیز می‌شود و نیاز به هیچ کار ویژه‌ای برای رسیدن به این مهم وجود ندارد. مطمئناً این خصوصیت باعث می‌شود هم کودکان و هم والدین نگرانی خاصی از حیث سلامت و کارایی بند نداشته باشند.

نحوه استفاده از بند اطفال ارتودنسی

بند اطفال ارتودنسی به طور خاص یک ابزار تخصصی است که استفاده از آن نیاز به دانش و مهارت قابل‌توجهی دارد. به هر حال، زمانی که یک متخصص قصد استفاده از این ابزار را داشته باشد، باید نسبت به فضای خالی و وضعیت دندان‌های مجاور اطلاعات کافی داشته باشد. همین امر باعث شده است تا قبل از هر اقدامی متخصص معاینه کودک را پیش از هر اقدام در دستور کار خود قرار دهد.

بعد از این که پزشک ابعاد فضای خالی موجود را اندازه گرفت، نسبت به تهیه بند مناسب اقدام می‌کند. در نظر داشته باشید که این وسیله دارای انواع مختلفی است که هریک کاربرد و ویژگی‌های منحصربه‌فردی دارند. همین موضوع تأثیر بسزایی بر روی قیمت بند اطفال دندانپزشکی دارد.

بند لوپ با استفاده از آیتم‌هایی مانند چسب مخصوص و یا پیچ و مهره به دندان‌های کناری متصل می‌شوند. پس از آن که بند در محل مدنظر قرار گرفت، باید با دقت تمام تنظیم شود تا به دندان دائمی کمک کند در محل مناسب رشد نمایید در حالی که هیچ فشاری به آن وارد نکند. در نهایت برخی توصیه‌ها برای حفظ و نگهداری بند به بیمار گفته می‌شود که مهم‌ترین بازدید دوره‌ای است که باید به پزشک مراجعه کرد.

انواع بند اطفال دندانپزشکی

بند اطفال ارتودنسی دارای انواع مختلفی است که شناخت هر یک می‌تواند دید بسیار خوبی ایجاد کند.

بند اطفال ثابت (Fixed): این مدل همان‌طور که از اسم آن مشخص است به دندان‌های مجاور فضای خالی متصل می‌شود و تا زمان رویش دندان‌های دائمی در جای خود باقی می‌ماند. جنس این بند در اکثر موارد از آلیاژ فولاد ضدزنگ تهیه می‌شود.

بند اطفال دندانپزشکی

بند لوپ متحرک (Removable): برای این مدل بند امکان جابجایی وجود دارد به این صورت که می‌توان آن را از دهان خارج کرده و دوباره در محل تعیین شده قرار داد. معمولاً از این ابزار زمانی استفاده می‌شود که نیاز به تنظیم مکرر وجود داشته باشد.

بند اطفال ارتودنسی یک طرفه (Unilateral): در هنگامی که فضای خالی فقط در یک طرف دهان وجود داشته باشد و کنترل دندان‌ها فقط مختص به همین سو باشد، استفاده از بند یک طرفه در دستور کار قرار می‌گیرد. در مدل نیز بند به دندان مجاور متصل می‌شود.

بند اطفال دوطرفه (Bilateral): این نوع بند نیز زمانی مورداستفاده قرار می‌گیرد که از نظر متخصص هر دو طرف دهان باید به دلیل وجود فضای خالی محدود شود. به طور قطع استفاده از چنین مدلی نیاز به تجربه و مهارت زیادی دارد.

بند اطفال دندانپزشکی

تهیه بند اطفال ارتودنسی

امروزه برای خرید بند اطفال ارتودنسی روش‌های متعددی وجود دارد. با توجه به همه‌گیری و اطمینان سازی که در سال‌های گذشته بر روی فروشگاه‌های آنلاین صورت گرفته، انتخاب این متد برای خرید بیشتر و بیشتر شده است. به طور قطع مزیت‌های زیادی برای این روش وجود دارد که موجب می‌شود کاربران در صرف زمان، هزینه و انرژی خود به میزان زیادی صرفه جویی کنند.

در این بین شرکت توسعه صنعت هلال یکی از برجسته‌ترین مجموعه‌هایی است که در زمینه تامین و توزیع محصولات دندانپزشکی در حال فعالیت است. این شرکت دانش‌بنیان در طول سال‌های فعالیت خود توانسته رنج وسیعی از محصولات پزشکی را آماده عرضه به متخصصان داخلی و خارجی کند. در نظر داشته باشید بسیاری از تولیدات این شرکت ضمن داشتن قیمت مناسب، از حیث کیفیت و کارایی قابلیت رقابت با نمونه‌های مشابه خارجی را دارند.

برای تهیه محصولاتی مانند کیت بند اطفال و سایر موارد می‌توانید از طریق وب‌سایت مجموعه اقدام به ثبت سفارش نمایید. برای این منظور درگاه اینترنتی امن برای پرداخت در نظر گرفته شده است. این در حالی است که امکان عودت کالا در صورت معیوب بودن وجود دارد و برای سفارش‌های بالای ده میلیون تومان هزینه ارسال رایگان خواهد بود.

اشتراک :

تولیدکننده تجهیزات ارتودنسی

توسعه صنعت هلال

شرکت دانش بنیان توسعه صنعت هلال با تکیه بر اراده قوی توانسته است بسیار از دستگاههای ارتودنسی شامل انواع براکتها ، باکال تیوب و بند ، الاستیک ها و موارد دیگر را در داخل ایران تولید نماید. رسیدن به توان حاصل تلاش مدیریت خلاق و کارشناسان پرتلاش مجموعه می باشد.

جدول محتوا

سبد خرید
برای دیدن محصولاتی که دنبال آن هستید تایپ کنید.