معرفی جامع اس اس کرون، مزایا و کاربردهای اصلی آن

اس اس کرون

معرفی جامع اس اس کرون، مزایا و کاربردهای اصلی آن

بدون شک یکی از مهم‌ترین اقداماتی که باید راستای حفظ سلامت جسمی انجام شود، توجه به بهداشت دهان و دندان است. در غیر این صورت افراد ممکن است با هزینه‌های زیادی برای رفع پوسیدگی دندان‌های خود رو به رو شوند. به هر صورت امروزه روش‌های ترمیمی مختلفی مانند استفاده از اس اس کرون در دسترس هستند که افراد می‌توانند بدون تحمل درد شدید سلامت دندان‌های خود را دوباره به دست آورند.

گفتنی است که این مواد از پیش‌ساخته می‌باشند که همین امر موجب کاهش قیمت تمام‌شده آنها می‌شود. اس اس کرون (SSC) در حقیقت مخفف Stainless Steel Crown است که جزئیات متعددی برای آن مطرح می‌شود که در این مجال به بررسی آنها خواهیم پرداخت.

بررسی ریشه ای اس اس کرون

همان‌طور که مشخص است SSC یکی از روش‌های ترمیم دندان است که معمولاً برای دندان‌های شکسته کودکان و در برخی موارد بزرگ‌سالان استفاده می‌شود. به‌طورکلی دندان‌هایی که دچار تخریب شده‌اند و یا مواردی که عملیات عصب‌کشی بر روی آنها صورت گرفته بهترین گزینه‌ها برای استفاده از اس اس کرون هستند. از طرفی این متریال برای محافظت از دندان‌های شیری کاربرد گسترده‌ای دارند.

در نظر داشته باشید که SSC پوشش محافظ فلزی است که با قرار گرفتن بر روی کل دندان کار حفاظت از آن را به‌ خوبی انجام می‌دهد. همان‌طور که پیش نیز بیان شد، فلز استفاده در این پوشش، فولاد ضدزنگ است که مقاومت بسیار خوبی در برابر تخریب بخصوص در محیط همیشه مرطوب دهان دارد. اگرچه این شیوه درمانی معمولاً یک راهکار موقت در نظر گرفته می‌شود، اما در حال حاضر امکان استفاده از اس اس کرون دائمی نیز وجود دارد.

کاربردهای اس اس کرون (SSC)

برای اس اس کرون کاربردهای متنوعی معرفی‌شده است که در این بخش به بررسی سه مورد برجسته خواهیم پرداخت.

1. ترمیم دندان های شکسته

در صورتی که دندان شکسته داشته باشید یکی از راه‌حل‌های احتمالی استفاده از SSC می‌باشد. در حقیقت این پوشش محافظ به‌خوبی قادر است محل شکستگی را کاور کند و از پیشرفت آن به‌خوبی جلوگیری کند.

2. ترمیم دندان های آسیب دیده

معمولاً برای ترمیم یک دندان تخریب شده راهکارهای متعددی وجود دارد. برای مثال ممکن است دندان پر یا عصب‌کشی شده باشد و یا دندان تخریب شده دیواره مناسبی نداشته باشد. به هرحال، استفاده از اس اس کرون یکی از بهترین گزینه‌ها برای رفع مشکل دندان است. اغلب به‌کارگیری این روکش برای دندان‌های کرسی بیشتر رواج دارد.

اس اس کرون

3. ترمیم دندان های شیری

استفاده از اس اس کرون به منظور ترمیم دندان‌های کودکان ازجمله راهکارهای مناسب و البته موقت است. استفاده از مواد این شانس را به پزشک معالج می‌دهد تا به راحتی کار ترمیم دندان شیری را انجام دهد و بهترین بهره‌وری را تا افتادن دندان داشته باشد. گفتنی است که ماندگاری بالا، یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های اس اس کرون اطفال به شمار می‌رود.

ارزیابی جنس اس اس کرون SSC

همان‌طور که قبلاً به آن اشاره شد، روکش اس اس کرون در حقیقت کرون استیل ضدزنگ است که آلیاژی بسیار باکیفیتی از آهن، کروم، نیکل، کبالت، مولیبدن و برخی عناصر دیگر می‌باشد. همه این عنصرها نقش بسزایی در افزایش مقاومت به خوردگی و خستگی آلیاژ دارند.

علاوه بر این، فولاد زنگ نزن مقاومت بسیار خوبی در برابر شرایط محیطی مختلف دارد و از طرفی ظاهر زیبای آن موجب استفاده از آن برای ترمیم دندان می‌شود. همین ویژگی‌ها استفاده از SSC را در محیط مرطوب دهان منطقی کرده است.

مراحل استفاده از اس اس کرون

مطمئناً استفاده از SSC جز از عهده پزشک متخصص بر نمی‌آید، اما آشنایی با مراحل کار خالی از لطف نخواهد بود.

مرحله اول : آماده سازی دندان

بدیهی است که قبل از هر کاری باید دندان برای قرار گرفتن SSC آماده شود. درواقع اقدامات ترمیمی لازم که اغلب شامل رفع پوسیدگی، عصب‌کشی و مواردی از این قبیل هستند در ابتدا باید انجام گیرند.

مرحله دوم : اندازه گیری

در این قدم، پزشک باید نسبت به اندازه‌گیری دقیق ابعاد دندان جهت ساخت اس اس کرون اقدام کند. به این ترتیب پزشک با ابزارهای مختلف و تخصصی اندازه دقیق دندان را گرفته و سپس با قالب‌گیری اقدامات لازم را انجام می‌دهد.

مرحله سوم : ساخت اس اس کرون SSC

بعد از عبور از دو سکشن قبلی که بسیار حائز اهمیت هستند، نوبت به ساخت اس اس سی می‌رسد. برای این منظور ممکن است از مدل‌های پیش آماده استفاده شود و یا اینکه به صورت شخصی سازی شده کار تولید انجام بگیرد.

اس اس کرون

مرحله چهارم : قرار دادن اس اس کرون

در نهایت پزشک معالج با توجه به شرایط بیمار نسبت به نصب روکش در محل از پیش تعیین شده اقدام می‌کند؛ اما این پایان کار نیست و پزشک باید طی مراحلی کار تنظیم کردن روکش را نیز به‌خوبی انجام دهد که برای احساس راحتی کردن بیمار بسیار مهم می‌باشد.

مرحله پنجم : تنظیم و تطبیق اس اس کرون

باید توجه کرد نحوه قرارگیری SSC باید به‌گونه‌ای باشد که در هنگام جویدن هیچ‌گونه سایشی با سایر دندان‌ها صورت نگیرد. برای دستیابی به این مهم پزشک معمولاً از یک کاغذ مخصوص استفاده می‌کند و از بیمار می‌خواهد با فشار دادن دندان‌ها بر روی هم محل‌های اضافی را مشخص کند. در ادامه محل‌هایی ک تغییر رنگ داده‌اند با ابزار مخصوص سایده می‌شوند.

مرحله ششم : ثابت سازی اس اس کرون

در پایان این فرایند اس اس کرون به دندان چسبانده می‌شود و در محل خود به‌خوبی تثبیت می‌شود. لازم به ذکر است که دندان‌پزشک با استفاده از چسب و یا دستگاه کیور کار چسباندن روکش را تمام می‌کند.

نحوه مراقبت کردن از اس اس کرون

با توجه به قیمت اس اس کرون و فرایند پیچیده اتصال آن محافظت از آن بسیار حائز اهمیت است. در این خصوص راهکارهای مختلفی وجود دارد که در این بخش به آنها اشاره خواهیم کرد.

توجه به بهداشت دهان : برای حفظ سلامت پوشش اس اس سی ضروری است که دو بار در طول روز نسبت به پاک‌سازی دهان به وسیله مسواک و یا سایر محصولات شستشوی اقدام شود. در نظر داشته باشید که با کار از متراکم شدن پلاک و پوسیدگی بر روی دندان‌های دیگر نیز جلوگیری می‌کنید.

اجتناب از مصرف زیاد شیرینی‌جات و مواد غذایی حاوی اسید : مصرف غذاهای شیرین و اسیدی می‌تواند به تخریب پوشش محافظ دندان کمک کند. از این رو بهتر است تا حد امکان مصرف چنین غذاهایی را به حداقل برسانیم.

عدم انجام برخی رفتارهای خطرناک : پرهیز از استفاده از دندان به منظور ابزار باز کردن، خرد کردن یا جویدن خوراکی‌های سفت امری بسیار ضروری در راستای حفظ سلامت دندان‌های روکش شده است.

چکاب دوره‌ای : یکی از مهم‌ترین اقدامات در راستای افزایش عمر اس اس کرون SSC مراجعه به پزشک در بازه‌های زمانی تعیین شده است. این امر به‌طورکلی می‌تواند به‌سلامت دهان و دندان منجر شود.

مزایای اس اس کرون

برای خرید اس اس کرون مزیت‌های متعددی وجود دارد که هر یک از آنها به تنهایی بسیار تأثیرگذار هستند. یکی از مهم‌ترین ویژگی‌هایی که باید به آن اشاره کرد طول عمر تکنیکی بالاست که خرید این محصول را مقرون به صرفه می‌کند.مورد دیگری که باید به آن اشاره کرد، کاربرد راحت SSC است که موجب راحتی پزشک و بیمار می‌شود.

همچنین باید به این نکته توجه کرد حفظ ساختار باقی‌مانده دندان و قوس آن از مهم‌ترین قابلیت‌هایی است که استفاده از اس اس سی به بیمار می‌دهد. همچنین به لحاظ ظاهری نیز این متریال قابلیت حفظ کیفیت خود را درگذر رمان دارد و آثار تیره شدن در آن دیده نخواهد شد.

در بسیاری از موارد به‌کارگیری اس اس کرون موجب می‌شود که دیگر نیاز به درمان مجدد وجود نداشته باشد. بدیهی است زمانی این مهم اتفاق می‌افتد که خرید از برندهای معروف و مراکز فروش معتبر یا نمایندگی‌ها صورت گرفته باشد.

در پایان باید بیان شود که شرکت توسعه صنعت هلال یکی از مراجع معتبر برای تهیه اس اس کرون و سایر محصولات دندانپزشکی است.

اشتراک :

تولیدکننده تجهیزات ارتودنسی

توسعه صنعت هلال

شرکت دانش بنیان توسعه صنعت هلال با تکیه بر اراده قوی توانسته است بسیار از دستگاههای ارتودنسی شامل انواع براکتها ، باکال تیوب و بند ، الاستیک ها و موارد دیگر را در داخل ایران تولید نماید. رسیدن به توان حاصل تلاش مدیریت خلاق و کارشناسان پرتلاش مجموعه می باشد.

جدول محتوا

سبد خرید
برای دیدن محصولاتی که دنبال آن هستید تایپ کنید.